Калькулятор – добре це чи погано?

21.01.2015 Катарина Канивец
1119 просмотров

Відомо, що на калькуляторах рахувати під час ЗНО з математики заборонено. Багато критики з приводу цього звучить від одинадцятикласників. Спробуємо розібратись добре це чи погано.

Проаналізуємо спочатку мінуси, а потім позитивні риси даного питання.

  1. За допомогою калькулятора економиться час, який можна використати на інші завдання. І на цьому плюси закінчуються, але слід зауважити, що якщо часто користуватися калькулятором учні з часом стають гірше знати таблицю множення, повільніше рахують, забувають обчислення в стовпчик.
  2. З іншого боку не потрібно забувати, що калькулятор це лише механізм, і немає гарантії, що програміст не помилився в коді, коли писав плату для калькулятора, і калькулятор на якомусь кроці допуститься помилки.
  3. З іншого боку, самостійне обчислення – це незалежність від машинки, розвиток мислення, адже коли людина рахує працює уява, логіка, мислення.

Головне навчити учня не механічно рахувати, а шукати прості, раціональні кроки, які можна використовувати в обчисленнях.
Існує багато математичних трюків, використовуючи які можна рахувати швидше ніж калькулятор.
Розглянемо деякі з них.
Наприклад, при множення двоцифрового числа на 11,буде , 2 крайні цифри а та b, а в центрі цифра, яка є сумою перших двох. Наприклад 45*11=495, 62*11=682.
Піднесення до квадрата двоцифрових чисел, які закінчуються 5, для цього потрібно спочатку помножити першу цифру на наступне натуральне число і приписати 25. Наприклад
2
Дуже часто використовуючи теорему Піфагора потрібно піднести два числа до квадрата, а потім відняти. Наприклад, гіпотенуза дорівнює 26, а катет 24, знайти інший катет. Для цього потрібно, знати формулу скороченого множення, а саме, різницю квадратів Багато хто може зауважити: „ а що робити, якщо корінь не добувається?” А для цього існує спосіб добування кореня в стовпчик. Про який розповім в одній із наступних статей.
Якщо багато практикуватись можна навчитись швидко, майже усно, множити тризначні числа, чотиризначні числа… розберемо, на прикладі, як множити тризначні числа. Будь-яке тризначне число можна розписати за розрядами 456=100*4+5*10+6, нехай маємо ,
А далі, можна тримаючи цю формулу в голові, усно перемножати трицифрові числа, ну наприклад
354*236=83544. Уявіть можна таким способом довести, як множаться шестизначні числа, і множити. Звичайно, прийдеться багато операцій робити в голові, але, це розвиває пам’ять, мислення, уяву.
Також ще існує багато способів, які спрощують операції над числами, в статті наведені лише деякі з них.
Тому, якщо у вас виникає якийсь приклад, для вирішення якого вам потрібен калькулятор, подумайте чи не існує якийсь інший простіший спосіб, якщо це геометрія, або як найпростіше, найраціональніше порахувати.
Тому працюйте, думайте, не спішіть, і головне, займайтеся математикою!
Успіхів у вивченні математики!

Автор статті: Ткаченко Євген Миколайович, викладач навчального центру Enotti