ЗНО з хімії: почуйте абітурієнтів!

27.01.2015 Катарина Канивец
687 просмотров

Мабуть кожен з викладачів хімії час від часу чує незадоволення в голосі учнів щодо системи проведення ЗНО, завдань або процедури складання тесту. З власного досвіду можу сказати, що з деякими моментами важко не погодитись.

Часто зауваження є настільки влучними, а пропозиції настільки цікавими, що вони заслуговують на увагу не лише вчителів, а й укладників тесту ЗНО.

Одним з найбільш резонансних організаційних питань щодо ЗНО з хімії є неможливість використання калькуляторів для розрахунків. Це обмеження в певній мірі є абсурдним, адже жодним чином не відображує рівень знаннь з хімії. Так легко зробити математичну помилку, коли психологічна атмосфера настільки напружена!

Що пропонують майбутні абітурієнти? Все просто! Український Центр Оцінювання Якості Освіти має просто видавати власні калькулятори, перевірені на відсутність можливостей програмування та списування. Учні готові користуватися калькуляторами „на дві кнопки” аби просто не втрачати час та бали через математичні розрахунки.

Ще одна деталь, що завжди викликає хвилю обурення з боку абітурієнтів – це те, що в задачах оцінюється лише відповідь, а сам розв’язок жодним чином не враховується. Це є надзвичайно несправедливо, адже знання хімії полягає не в точному множенні та додаванні, а в умінні правильно записати хімічне рівняння, визначити формулу речовини за тривіальною назвою і, нарешті, в застосуванні необхідної формули для розрахунків. Просто злочином є ігнорування цих показників під час оцінювання ЗНО з хімії. Вага чисельного значення відповіді повинна складати не більше 25% від кількості балів за завдання данного виду.

Впевнена, що такі недоліки зовнішнього незалежного тестування можна виявити для кожного предмету. Але для того, щоб їх ефективно усунути варто прислухатись до тих, хто на собі відчуває всі нюанси данного іспиту. Анкетування абітурієнтів безпосередньо після тесту ЗНО може дати УЦОЯО корисну інформацію щодо вдосконалення об’єктивного оцінювання знань українських випускників. Почуйте наших абітурієнтів!

Автор статті: Олишевець Ірина Петрівна, викладач хімії навчального центру Enotti.